MODULE DESCRIPTION FORM
نموذج وصف المادة الدراسية
Module Information معلومات المادة الدراسية |
|||||||
Module Title |
Democracy and Human Right |
Module Delivery |
|||||
Module Type |
B |
☒ Theory ☒ Lecture ☐ Lab ☐ Tutorial ☐ Practical ☐ Seminar |
|||||
Module Code |
BUOG101 |
||||||
ECTS Credits |
2 |
||||||
SWL (hr/sem) |
50 |
||||||
Module Level |
UGx11 1 |
Semester of Delivery |
1 |
||||
Administering Department |
GPPE |
College |
COGE |
||||
Module Leader |
Dr. Hayfaa |
|
alaa.mohammed@buog.edu.iq |
||||
Module Leader’s Acad. Title |
Professor |
Module Leader’s Qualification |
Ph.D. |
||||
Module Tutor |
Alaa Mohammed |
|
|
||||
Peer Reviewer Name |
Name |
|
|
||||
Scientific Committee Approval Date |
01/06/2023 |
Version Number |
1.0 |
||||
Relation with other Modules العلاقة مع المواد الدراسية الأخرى |
|||
Prerequisite module |
None |
Semester |
|
Co-requisites module |
None |
Semester |
|
Module Aims, Learning Outcomes and Indicative Contents أهداف المادة الدراسية ونتائج التعلم والمحتويات الإرشادية |
|
Module Objectives أهداف المادة الدراسية
|
اعطاء الطالب لمحة عن ماهية حقوق الانسان والديمقراطية وتعريفه بتاريخها وحاضرها ومستقبلها وكذلك تحقيق امكانية معرفة كيفية تطور هذه الحقوق والحريات وماهي اثارها وكيف انعكست على المواطن والمجتمع في ظل حكومة ذات توجه سياسي معين . |
Module Learning Outcomes
مخرجات التعلم للمادة الدراسية |
تعريف الطالب بأصول حقوق الانسان - 1 2- منح الطالب امكانية المعرفة الجزئية لحقوق الانسان وحرياته في ظل الواقع الموجود وانواع الدول
|
Indicative Contents المحتويات الإرشادية |
|
Learning and Teaching Strategies استراتيجيات التعلم والتعليم |
|
Strategies |
The main strategy that will be adopted in delivering this module is to, 1-explanation, clarification and learning using data show and the blackboard. 2- asking direct question to the students and involving them in the lecture. 3-The way to solve certain questions collectively. 4-Adopting an academic method based on mutual respect between students and professors and understanding student weaknesses on a specific topic and re-explain it by creating an environment of understanding. 5-Giving students homework.يتم من خلال ملزمة تم اعدادها من قبل استاذ المادة واسناد ذلك بوسائل ايضاح بصيغة وورد او بي دي اف . |
Student Workload (SWL) الحمل الدراسي للطالب محسوب لـ ١٥ اسبوعا |
|||
Structured SWL (h/sem) الحمل الدراسي المنتظم للطالب خلال الفصل |
30 |
Structured SWL (h/w) الحمل الدراسي المنتظم للطالب أسبوعيا |
3 |
Unstructured SWL (h/sem) الحمل الدراسي غير المنتظم للطالب خلال الفصل |
70 |
Unstructured SWL (h/w) الحمل الدراسي غير المنتظم للطالب أسبوعيا |
5 |
Total SWL (h/sem) الحمل الدراسي الكلي للطالب خلال الفصل |
100 |
Module Evaluation تقييم المادة الدراسية |
|||||
As |
Time/Number |
Weight (Marks) |
Week Due |
Relevant Learning Outcome |
|
Formative assessment |
Quizzes |
2 |
10% (10) |
5 and 10 |
LO #1, #2 and #10, #11 |
Assignments |
2 |
10% (10) |
2 and 12 |
LO #3, #4 and #6, #7 |
|
Projects / Lab. |
1 |
10% (10) |
Continuous |
All |
|
Report |
1 |
10% (10) |
13 |
LO #5, #8 and #10 |
|
Summative assessment |
Midterm Exam |
2hr |
10% (10) |
7 |
LO #1 - #7 |
Final Exam |
3hr |
50% (50) |
16 |
All |
|
Total assessment |
100% (100 Marks) |
|
|
Delivery Plan (Weekly Syllabus) المنهاج الاسبوعي النظري |
|
Week |
Material Covered |
Week 1 |
منظومة حقوق الانسان |
Week 2 |
التطور التاريخي لحقوق الانسان |
Week 3 |
حقوق الانسان في الحضارات القديمة |
Week 4 |
حقوق الانسان في العصور الوسطى |
Week 5 |
حقوق الانسان في المرحلة المعاصرة |
Week 6 |
حقوق الانسان في الشريعة الاسلامية |
Week 7 |
Mid-term Exam |
Week 8 |
الحقوق المدنية والسياسية والاجتماعية |
Week 9 |
الحقوق الاقتصادية والاجتماعية والثقافية |
Week 10 |
حقوق الاسرة |
Week 11 |
انتهاكات حقوق الانسان |
Week 12 |
الحماية الدولية لحقوق الانسان |
Week 13 |
ضمانات حقوق الانسان |
Week 14 |
الضمانات القانونية |
Week 15 |
الضمانات القضائية |
Week 16 |
Preparatory week before the final Exam |
Learning and Teaching Resources مصادر التعلم والتدريس |
||
|
Text |
Available in the Library? |
Required Texts |
|
|
Recommended Texts |
. |
|
Websites |
|
Grading Scheme مخطط الدرجات |
||||
Group |
Grade |
التقدير |
Marks % |
Definition |
Success Group (50 - 100) |
A - Excellent |
امتياز |
90 - 100 |
Outstanding Performance |
B - Very Good |
جيد جدا |
80 - 89 |
Above average with some errors |
|
C - Good |
جيد |
70 - 79 |
Sound work with notable errors |
|
D - Satisfactory |
متوسط |
60 - 69 |
Fair but with major shortcomings |
|
E - Sufficient |
مقبول |
50 - 59 |
Work meets minimum criteria |
|
Fail Group (0 – 49) |
FX – Fail |
راسب (قيد المعالجة) |
(45-49) |
More work required but credit awarded |
F – Fail |
راسب |
(0-44) |
Considerable amount of work required |
|
|
|
|
|
|
Note: Marks Decimal places above or below 0.5 will be rounded to the higher or lower full mark (for example a mark of 54.5 will be rounded to 55, whereas a mark of 54.4 will be rounded to 54. The University has a policy NOT to condone "near-pass fails" so the only adjustment to marks awarded by the original marker(s) will be the automatic rounding outlined above. |